Nyårslöfte

Allmänt / Permalink / 0

Många tycker nog att det här året varit ett dåligt år. Det tog många av våra stora artister, vi såg barn uppspolade på en grekisk östrand, människor som drunknade i jakten på ett värdigt liv och en konstig människa få nycklarna till världens största kärnvapenarsenal. Enligt all världens media så har jag väl bara skummat på ytan av alla tråkigheter som kablats ut. 

Många verkar också tro att allt kommer att bli bra i morgon. Då är det ett nytt orört år med oskrivna blad som ska fyllas av berättelser ur livet och 2016 är kremerat och glömt. Många känner hopp och tillförsikt om att bli lika strandsnygga och lyckliga som de i resebyråernas reklam. Om det är det som gör ditt liv fulländat så önskar jag dig lycka till. Det blir bara så bra som du själv gör det till. 

För egen del kommer inte jag att förändra något. Har aldrig förstått varför ett nytt år plötsligt skulle ge hopp och kraft om en bättre värld, ett bättre liv. Jag kommer att fortsätta som vanligt. Att varje dag försöka göra en medmänniska glad. Oavsett om det är min son eller den så kallade maffiastyrda människan som hukar för alla iskalla vindar som passerar henne och hennes mugg utanför Maxi. Att aldrig skriva hatiska inlägg, svärandes över våldsmannen eller politikern som burit sig dumt åt. 

Jag väljer godhet. Naivt eller inte, det får i varje fall mig att må bra. Välj du det med. Vad har du att förlora? Din stolthet? Den där tjugan som du ändå köper snask för? Gör ditt goda val och känn glädjen och styrkan det ger dig att fortsätta snegla på dina biceps i spegeln på gymet. Med gott samvete. 

Jag önskar er alla ett Gott Nytt Kärleksfullt År!

 
 
 
Till top